Er zijn veel manieren om een artikel voor een website te schrijven. Maar hoe maak je zo’n tekst die bij het eerste woord hakt en de lezer boeit. Hoe een interessante schrijver te zijn zodat mensen minstens 15 seconden op de site blijven. Waarom precies 15 seconden? Volgens Googl, als een persoon niet binnen 15 seconden terugkeert naar de zoekmachine, vond hij interessante informatie en raakte erin geïnteresseerd. Leer je gedachten te uiten om niet te zijn zoals de mensen in deze verklaring.
Er zijn mensen die kunnen praten, maar niets kunnen zeggen. Dit zijn windmolens die constant met hun vleugels klappen maar nooit vliegen.
Vandaag leert u hoe u effectieve artikelen voor uw site schrijft en vliegt u als nooit tevoren.
Wat zullen we leren?
Hoe lezen mensen artikelen op de site?
SEO-tekst is tekst voor losers
Een artikel schrijven voor de site
Voorbeelden van de meest succesvolle teksten
Hoe lezen mensen artikelen op de site?
Mensen online lezen niet, ze scannen tekst. Met andere woorden, bij het zoeken naar relevante informatie leest een mens tussen de regels door. Hij hoeft niet de hele tekst te lezen, op zoek te gaan naar filosofische betekenis en te genieten van de climax. Een mens is in de eerste plaats pragmatisch, hij moet vinden wat hij zocht.
Statistieken:
Lezen – 16%
Scannen (tussen de regels lezen) – 78-84%
Als je jezelf een beetje volgt, zul je hetzelfde opmerken. U voert een zoekterm in en klikt door de pagina’s, waarbij u eerst kijkt naar het uiterlijk van het artikel. En terecht, waarom zou je onzin lezen, als je door naar het artikel en het uiterlijk van de site te kijken, kunt begrijpen welke kwaliteit van informatie wordt verstrekt.
SEO-tekst is tekst voor losers
SEO-tekst is tekst die erop gericht is uw site te doden!
Er is een goede uitdrukking: “Niets ruïneert een bedrijf als een brede promotie en een slechte productkwaliteit . ” Op internet hetzelfde: schrijf een artikel voor een zoekmachine, een persoon ziet het probleem en komt lezen, kijkt naar de tekst, hij walgt en sluit het tabblad. De uitdrukking is banaal, maar bewezen: “Schrijf voor mensen!” . Een persoon is een wezen dat kan voelen en begrijpen wat je in tekst wilt overbrengen. Als je water giet, zal hij vertrekken zonder tot het einde te lezen. Je zult kort en to the point schrijven – het blijft om te krijgen wat je zocht.
Wees daarom geduldig en lees het onderstaande gedeelte over het schrijven van effectieve artikelen voor de site (mensen).
Een artikel schrijven voor de site
Regels voor het schrijven van artikelen voor websites
De eerste regel: laat je niet leiden door de regels voor het schrijven van seo-teksten en artikelen voor sites. Alle regels zijn subjectief. Je kunt geen artikelen schrijven volgens een sjabloon, ze spannen en wekken de indruk in een cirkel te lopen. Je hoeft je bij het schrijven van artikelen niet steeds door dezelfde regels te laten leiden. Bijvoorbeeld: de exacte match in de eerste alinea, dan markeren we het trefwoord met de sterke tag, enz. Laat je niet leiden door de regels – denk met je hoofd en trek conclusies. Schrijf uw regels voor het schrijven van artikelen! Hieronder geef ik mijn regels, die in de praktijk bewezen zijn!
1. Onderwerp
Het onderwerp is het moeilijkste. Het aantal bezoekers van de site hangt af van het onderwerp van uw artikel. Onderwerpen moeten zeker worden gecontroleerd door de wordstat-service. yandex. ru . Onthoud dat je moet schrijven over waar je bekwaam in bent! Als je een onderwerp niet begrijpt, giet je water en niet meer. Je schrijft alleen wat iedereen al weet.
2. Titel van het artikel
In de regel verzin ik meteen een titel voor een artikel. Maar tijdens het schrijven van het artikel kan ik het wijzigen zodat het de inhoud van het artikel zoveel mogelijk kan weergeven.
Belangrijk! Als u een artikel voor een website schrijft, moet de titel de inhoud zoveel mogelijk weerspiegelen. Een persoon is op zoek naar informatie, hij heeft jouw intrigerende zinnen niet nodig. Intrigeer de bezoeker met de inhoud en kwaliteit van informatie!
3. Structuur van de tekst
De tekst van het artikel moet worden verdeeld in semantische blokken. Als je niet begrijpt waarom, lees dan het gedeelte over hoe mensen artikelen op de site lezen. Met semantische blokken kan de bezoeker bepalen of het artikel bevat wat hij zocht. Neem geen tijd van een persoon, laat hem ervoor zorgen dat hij bij het “scannen van de tekst” op de juiste plek terechtkomt. Hier moet u ook de H1-H6-koppenhiërarchie toepassen. Krantenkoppen moeten zinvol zijn en niet diepzinnig.
Het is heel goed om artikelinhoud te maken zoals op Wikipedia. Hierdoor kan de bezoeker begrijpen waar het artikel over gaat, kun je snel naar het gewenste item springen (semantisch blok).
4. Opmaak van het artikel
Natuurlijk moet het artikel er mooi uitzien. Dit wordt mogelijk gemaakt door: afbeeldingen, lijsten, diagrammen, mooie citaten en natuurlijk goed samengestelde semantische blokken .
Foto’s zijn het eerste waar iemands ogen op focussen. Maar de foto’s zijn anders. Wat betreft het focussen op het beeld, krijgen de gezichten van de mensen prioriteit, dan de dieren en dan de rest van de highlights.
Als een persoon voor specifieke statistieken kwam, zou hij tabellen, grafieken moeten zien. Als je kwam om te leren, zou je artikel voorbeelden en zoveel mogelijk visualisaties moeten bevatten.
Gebruik allerlei illustratieve elementen die het onderwerp van het artikel breder kunnen onthullen.
5. Schrijfstijl
Je moet kort en to the point schrijven. Om boeiende artikelen voor een website te schrijven, moet je beginnen met een flirt. Een andere optie is om de relevantie van het probleem bloot te leggen, maar dit is meer voor wetenschappelijke artikelen.
veelzijdigheid
Het onderwerp moet op veel manieren worden behandeld. Een voorbeeld hiervan is het artikel over css-compressie . In het artikel wordt het compressieprobleem vanuit verschillende invalshoeken bekeken en op verschillende manieren opgelost. De gebruiker heeft een keuze. Hij is geïnteresseerd en kiest de manier om op te lossen wat hij leuk vindt.
Oprechtheid
Elke auteur heeft echter zijn eigen stijl. Het belangrijkste is dat je oprecht naar de mensen schrijft. De persoon voelt de stemming van de auteur heel goed aan. Net als jij houden andere mensen niet van gemeenheid, bedrog, onwaarheid en andere negatieven. Schrijf met een goed humeur en vergeet niet om de vragen van mensen in de reacties te blijven beantwoorden.
Beknoptheid
Als ik water zou gieten, zou je al drijven in de uitgestrektheid van Yadex of Google. Er zouden minder woorden moeten zijn – meer voordelen. Alleen op deze manier en niets anders.
Voorbeelden van de meest succesvolle teksten
Ik zal alleen die voorbeelden geven van artikelen die ik zelf heb geanalyseerd en geschreven. Dat wil zeggen, dit zijn mijn artikelen, of liever de meest succesvolle van de artikelen.
Voorbeeld van PHP-afbeelding
Het artikel is geschreven voor mensen, er zijn voorbeelden en eigenlijk alleen de noodzakelijke informatie. Mensen krijgen wat ze willen.
Yandex-verbod: een Yandex-verbod controleren en verlaten
Nog een voorbeeld van een succesvol artikel op mijn site. Let op de titel van het artikel en de structuur van de tekst zelf, en natuurlijk de intrigerende afbeelding in de linkerbovenhoek.
PHP-commentaarscript + AJAX + JS + MYSQL + CSS
Weer een succes op het gebied van programmeren. Ik heb niet geprobeerd een lang en SEO-geoptimaliseerd artikel te schrijven. Ik heb zojuist de kennis en vaardigheden geplaatst die ik zelf heb opgedaan. Het werkte! Als je me niet gelooft, lees dan de gebruikersrecensies aan het einde van dat artikel.
De beste website-engine
Artikel zojuist toegevoegd. Het biedt statistieken en een grafiek zonder rekening te houden met conclusies en aanbevelingen. De gebruiker kan zelf zien welke motor beter is.
Conclusie
Ik heb alle kennis gepost over het schrijven van succesvolle artikelen voor de site. Ik hoop dat je hebt gevonden wat je wilde. Ik zou graag uw mening en uw regels over het schrijven van artikelen voor sites willen weten. Vertel ons over hen in de reacties hieronder.